Έλενα Τιμπλαλέξη

Έλενα Τιμπλαλέξη - Θεατρολόγος

Στην ARTENS διδάσκει το σεμινάριο θεάτρου
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Θεατρολόγος (PhD), μεταδιδακτορική ερευνήτρια Ε.Κ.Π.Α, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό, Θεατρικές Σπουδές, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Yπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης” στη θεατρική πρακτική στο Ηνωμένο Βασίλειο, μαθήτευσε στο πλευρό των Ridiculusmus (2005-2007) για τις παραστάσεις The Third Policeman (National Theatre Studio, 2006) και Tough Time, Nice Time (Barbican Pit, 2007). Παρακολούθησε σεμινάρια με διακεκριμένους δασκάλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων οι Theatre de Complicite, Lee Breuer, John Wright, Μ. Μαρμαρινός, Κ. Αρβανιτάκης και Β. Θεοδωρόπουλος.

Βραβευμένη θεατρική συγγραφέας για τα έργα της “Το Γκρίζο Παλτό” (1998), και το “Έχεις Μια Τρύπα στο Τζην σου” (βραβείο Κρατικού Διαγωνισμού Συγγραφής Θεατρικού Έργου του ΥΠΠΟ – 2008). Συγγραφέας και σκηνοθέτης της Θεατρικής Ομάδας UtopiArt (2002-2008) και καλλιτεχνική συν-υπεύθυνη των καλλιτεχνικών συμπράξεων Magenta (2011~) και SimulActor (2011~).

Έχει σκηνοθετήσει τα δικά της θεατρικά έργα 7 μονόπρακτα Καταστροφής (Εθνικό Θέατρο – 2003) και 20.000 Λεύγες Πάνω από τη Θάλασσα (Θέατρο Φούρνος-2008) και  τις παραστάσεις Ιθάκη του Δ. Δημητριάδη (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση – 2014), Ο Πίθηκος Ξουθ ή Τα Ήθη του Αιώνος του Ι. Πιτσιπίου (Θέατρο Αμόρε-2005, ΕΙΕ-2009, Θέατρο Φούρνος 2009), Αόρατες Πόλεις του Ί. Καλβίνο (Φεστιβάλ Νάξου και Μουσείο Μπενάκη-2007), 2α Παρουσία Project (devised theatre, Θέατρο του Νέου Κόσμου -2004), Οι Μαστοί του Τειρεσία του Γκ. Απολλιναίρ (Εθνικό Θέατρο – 2002) και .

Στο πλαίσιο των ενδιαφερόντων της για ψηφιακές μορφές τέχνης και performance, συνέλαβε εννοιολογικά και συμμετείχε στη διοργάνωση του φεστιβάλ Πειραματισμοί στην Αυτόματη Γραφή, Θέατρο Φούρνος, (10/2011) και στο Fast Forward Festival, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση με την επιτελεστική παρέμβαση Mediation-Intimidation (5/2014).

Τα επιστημονικά και της και καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα εστιάζουν στη θεατρική γραφή και τη δραματοποίηση, στα αναλογικά και τα ψηφιακά παιχνίδια ρόλων, κυρίως ζωντανής δράσης (larp), και τις συναντήσεις της performance, του θεάτρου, των ψηφιακών μέσων  και του gaming.