Project Description

Πολιτιστική Επικοινωνία

Εισηγείται ο Άρης Ασπρούλης

Σεμινάριο Επικοινωνίας του Πολιτισμού

To Σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας που εισηγείται στην ARTENS o κοινωνιολόγος, συγγραφέας και Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, Άρης Ασπρούλης, θα επικεντρωθεί σε θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικά ζητήματα, εργαλεία εργασίας και τεχνικές επικοινωνίας, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους τα κατάλληλα κλειδιά για να κατανοήσουν το πώς επικοινωνείται ένα έργο τέχνης, ένας καλλιτέχνης, μια καλλιτεχνική δράση, ένας καλλιτεχνικός θεσμός ή οργανισμός και ένα πολιτιστικό γεγονός. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πλήρη εικόνα για το πώς χτίζεται από την αρχή έως το τέλος η επικοινωνία μιας καλλιτεχνικής δράσης: από την κατασκευή της είδησης και τη δημιουργία της εικόνας – ταυτότητας, στη σύνταξη του δελτίου τύπου, στο στήσιμο της φωτογράφισης και την επεξεργασία των εικόνων, στην εύρεση χορηγών επικοινωνίας και στο κλείσιμο συνεντεύξεων κ.ο.κ.

  • Πώς κατασκευάζουμε μια πολιτιστική είδηση;
  • Πώς δημιουργούμε την Εικόνα μιας καλλιτεχνικής δράσης, ενός έργου τέχνης, ενός καλλιτέχνη ή ενός πολιτιστικού θεσμού – οργανισμού;
  • Πώς συντάσσουμε ένα Δελτίο Τύπου;
  • Πώς διαμορφώνουμε το «σώμα» ενός E-mail ώστε να είναι ελκυστικό στον παραλήπτη;
  • Πώς «κλείνονται» οι συνεντεύξεις, τα αφιερώματα, οι παρουσιάσεις;
  • Πώς στήνουμε μια πετυχημένη φωτογράφιση;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ video teaser και video trailer;
  • Τι πρέπει να προσέξουμε στην εγγραφή ενός ραδιοφωνικού σποτ;
  • Πότε υπάρχει και πότε πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου το target group μιας παράστασης;
  • Ποιες είναι οι ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο marketing, το promotion, το communication και το publicity;
  • Τι είναι το media shop;
  • Πώς διαχειριζόμαστε την επικοινωνία ενός πολιτιστικού θεσμού, ενός καλλιτέχνη ή ενός έργου τέχνης;
  • Ποιες στρατηγικές αναπτύσσουμε σε κάθε περίπτωση, ποια εμπόδια συναντάμε και πόσο σημαντικές είναι οι έννοιες «ταυτότητα» και «αισθητική» κατά τη μετατροπή ενός πολιτιστικού αγαθού σε προϊόν επικοινωνίας;
  • Πώς δημιουργούμε και πώς συντηρούμε τη σχέση ενός πολιτιστικού οργανισμού ή ενός καλλιτέχνη με το κοινό του;
  • Πώς εξηγείται, εν μέσω κρίσης, το φαινόμενο του πληθωρισμού των χώρων που διεκδικούν τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων και πώς αντιμετωπίζεται επικοινωνιακά το φαινόμενο αυτό;
  • Με ποιο τρόπο κατασκευάζουμε την ταυτότητα και με ποιο καταστρώνουμε το branding ενός πολιτιστικού οργανισμού;
  • Ποιες είναι οι τάσεις, οι μόδες και ποια ακόμη τα συνήθη λάθη στην επικοινωνία ενός πολιτιστικού προϊόντος;
  • Τέλος, ποια τα όπλα μας για να αντιμετωπίζουμε τις στιγμές της κρίσης (Crisis Management);

Για να απαντηθούν σε βάθος τα παραπάνω ερωτήματα, θα δοθούν απτά παραδείγματα μέσα από τη βιβλιογραφία, ελληνική και διεθνή, αλλά και από μια μεγάλη ιδιωτική συλλογή από βίντεο και εικόνες που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ο τρόπος με τον οποίο εξετάζονται οι έννοιες που λαμβάνουν χώρα στο σεμινάριο διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς αυτή συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής.

Βασικές παράμετροι ανάλυσης είναι: το αισθητικό ζήτημα σε σχέση με το αστικό τοπίο και την ψυχολογία των ανθρώπων, η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού αγαθού ως προϊόντος προς πώληση, η αλληλεπίδραση της επικοινωνίας με τα άλλα μέρη που διαμορφώνουν ένα πολιτιστικό προϊόν (όπως η Διεύθυνση Παραγωγής, η Καλλιτεχνική Διεύθυνση κ.ο.κ.), η δύναμη της εικόνας των Μέσων -και δη των Νέων Μέσων (όπως τα Social media)- και η παραδοχή ότι η σχέση μεταξύ κοινού και τέχνης δημιουργεί μια κατεξοχήν ανορθολογική αγορά στον χώρο του πολιτισμού, την οποία οφείλουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας σε κάθε ενέργεια και ανάλυση που αφορά στην Πολιτιστική Επικοινωνία.

Στο τελευταίο μισάωρο κάθε μαθήματος θα φιλοξενείται ένας ειδικός καλεσμένος από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού, ο οποίος με την εμπειρία του θα φωτίζει πτυχές της Πολιτιστικής Επικοινωνίας οι οποίες κρίνονται ως χρήσιμες για την πλήρη κατανόηση του μαθήματος και τον εννοιών που αναπτύσσονται.

Καλεσμένοι με αλφαβητική σειρά είναι οι:

Στέλλα Αγγελέτου (Διευθύντρια Παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής & Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Εναλλακτικής Σκηνής)
Αντώνης Βολανάκης (Εικαστικός, Επισκέπτης Καθηγητής της TISCH School of the Arts στο New York University και Μέλος της Επιτροπής Θεάτρου για την αξιολόγηση επιχορηγήσεων του Υπουργείου Πολιτισμού)
Θοδωρής Γκόνης (Ποιητής, Σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔηΠεΘε Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων)
Μαριάννα Κάλμπαρη (Σκηνοθέτις και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν)
Δημήτρης Καραντζάς (Σκηνοθέτης και Artistic Research Fellow 2018-2019 του Ιδρύματος Ωνάση)
Μαρία Κρύου (Δημοσιογράφος – Περιοδικό Αθηνόραμα)
Γιώργος Λυκιαρδόπουλος (Παραγωγός της Εταιρείας Θεατρικών Παραγωγών Λυκόφως)
Ειρήνη Μουντράκη (Θεατρολόγος, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων του Εθνικού Θεάτρου, Δημιουργός του Greek Play Project και Πρόεδρος της Επιτροπής Θεάτρου για την αξιολόγηση επιχορηγήσεων του Υπουργείου Πολιτισμού)
Κατερίνα Μπερδέκα (Διεθύντρια Παραγωγής της Εταιρείας Θεατρικών Παραγωγών Λυκόφως)
Κωνσταντίνος Μπιμπής (Ηθοποιός – Ομάδα Ιδέα, Θέατρο Άλφα.Ιδέα)
Γιώργος Νανούρης (Σκηνοθέτης – Ηθοποιός)
Ρούλα Πατεράκη  (Σκηνοθέτις, Ηθοποιός, Δασκάλα Υποκριτικής, Ιδρύτρια του Acting Anatomy Studio)

Στο μάθημα περιλαμβάνονται προαιρετικά επισκέψεις σε θεατρικές παραστάσεις.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Δηλώσετε έγκαιρα το ενδιαφέρον σας, για να εξασφαλίσετε την συμμετοχή σας σε συγκεκριμένα σεμινάρια, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Με τη συμπλήρωση και αποστολή της παρακάτω φόρμας θα έρθουμε άμεσα σε επικοινωνία μαζί σας.

Άρης Ασπρούλης
Άρης Ασπρούλης
Από το 2006 εργάζεται ως freelance publicist, δημιουργώντας τη δημόσια εικόνα καλλιτεχνικών δράσεων (παραστάσεις / συναυλίες / βιβλία / φεστιβάλ / εκθέσεις), προσώπων και οργανισμών, μέσα από έναν επικοινωνιακό σχεδιασμό που λειτουργεί ως προέκταση του έργου τέχνης, του καλλιτέχνη ή του οργανισμού που προβάλλεται, με υψηλή αισθητική συνέπεια και εξειδικευμένη αντιμετώπιση βάσει της ιδιαιτερότητας που απαιτεί η εκάστοτε καλλιτεχνική πρόταση. Έχει συνεργαστεί με το Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Φεστιβάλ Φιλίππων ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εγγραφη τωρα!

Μάθε τα νέα της Artens!