Άρης Ασπρούλης

Άρης Ασπρούλης

Στην ARTENS εισηγείται το σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας

Ο Άρης Ασπρούλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι Αριστούχος Διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο την Κοινωνιολογία της Εργασίας, ειδικός στην Επικοινωνία του Πολιτισμού και θεατρικός συγγραφέας με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργάζεται στο ελληνικό θέατρο από το 2002 και σε διοικητικές θέσεις τα τελευταία 15 χρόνια. Σήμερα είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διαβαλκανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Περιφέρειας Αττικής (από το 2022), Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν (από το 2014), Υπεύθυνος Επικοινωνίας & Προβολής του Φεστιβάλ Φιλίππων (από το 2012), Σύμβουλος Επικοινωνίας του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» (από το 2015) και Υπεύθυνος Επικοινωνίας της Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας Σπετσών (από το 2021), ενώ διετέλεσε, μεταξύ άλλων, Υπεύθυνος Επικοινωνίας των πολιτιστικών δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που διοργάνωσε η ΕΥΔΑΠ στο Φράγμα του Μαραθώνα (το 2010 και το 2012), του Φεστιβάλ Νάξου (από το 2010 έως το 2012), του Santorini Arts Factory (από το 2014 έως το 2017), της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων (το 2017 και το 2018) και του ElaiΩnas Festival (από το 2015 έως το 2021).

Τα τελευταία πέντε χρόνια διατελεί Υπεύθυνος Επικοινωνίας του Διεθνούς Εργαστήριου Αρχαίου Δράματος του Φεστιβάλ Φιλίππων, το οποίο διεξάγεται στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, ενώ έχει διατελέσει πολλές φορές Υπεύθυνος Επικοινωνίας μεγάλης κλίμακας καλλιτεχνικών πρότζεκτ που αφορούν στο Αρχαίο Δράμα, μεταξύ των οποίων η «Ορέστεια» του Αισχύλου (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2016, σκην. Γιάννης Χουβαρδάς), η «Μήδεια» του Ευριπίδη (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2017,σκην. Μαριάννα Κάλμπαρη), ο «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2017, σκην. Σταύρος Τσακίρης), η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2022, σκην. Cezaris Graužinis), το «Οιδίπους – Ανασκαφή δεύτερη» (Αρχαίο Θέατρο Μίεζας, 2018, σκην. Θοδωρής Γκόνης) και ο «Αίας» του Σοφοκλή (Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 2015,σκην. Σύλβια Λιούλιου). Επιπλέον, έχει διασκευάσει μαζί με τη σκηνοθέτη Ιόλη Ανδρεάδη την «Ελένη» του Ευριπίδη η οποία παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων το 2020 και τον «Ίωνα» του Ευριπίδη ο οποίος παρουσιάστηκε στο Θέατρο TheTank της Νέας Υόρκης, στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης, στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, στο Μουσείο των Δελφών και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από το 2017 έως 2019, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.

Τη σεζόν 2012-2013 συμμετείχε στην ιδρυτική ομάδα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του καλλιτεχνικού προγραμματισμού της εναρκτήριας χρονιάς του νεοσύστατου πολυχώρου «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (ΚΕΤ)», τη σεζόν 2015-2016 σχεδίασε τον Καλλιτεχνικό Προγραμματισμό της νεοσύστατης σκηνής «Μικρή Πόλη» του Θεάτρου Πόλη και το 2017 σχεδίασε τον Καλλιτεχνικό Προγραμματισμό των παραστάσεων θεάτρου και χορού στο νεοσύστατο «Φεστιβάλ στη θάλασσα» του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Ως θεατρικός συγγραφέας έχει συνυπογράψει δεκατρία θεατρικά έργα τα οποία αποτελούν καλλιτεχνικά και επιστημονικά προϊόντα μακρόχρονης και ενδελεχούς έρευνας, όπως η δεκαετής μελέτη πάνω στην Οικογένεια Ροδοκανάκη, η τριλογία για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ και οι πρωτότυπες διασκευές για το θέατρο των κλασικών μυθιστορημάτων «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Περηφάνια και Προκατάληψη». Τα έργα έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Αγγλία και Αμερική σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, έχουν μεταφραστεί στην αγγλική και ιταλική γλώσσα και έχουν εκδοθεί από την Κάπα Εκδοτική.

Ως επικεφαλής στον τομέα της Επικοινωνίας έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους θεατρικούς και φεστιβαλικούς οργανισμούς της χώρας, αλλά και με σημαντικούς καλλιτέχνες και θεσμούς του εξωτερικού, όπως η Μόνικα Μπελούτσι (2021), ο Όζι Όσμπορν (2010), το The Tank Theatre της Νέας Υόρκης (2019-2022) και το Διεθνές εργαστήριο και φεστιβάλ σκηνοθετών «Word Wide Lab» σε Νέα Υόρκη, Ρώμη και Σύρο (από το 2013 έως το 2015). Δημιουργεί τη δημόσια εικόνα καλλιτεχνικών δράσεων (παραστάσεων, συναυλιών, βιβλίων, φεστιβάλ, εκθέσεων κ.ο.κ), προσώπων και θεσμών, μέσα από έναν επικοινωνιακό σχεδιασμό που λειτουργεί ως προέκταση του έργου τέχνης, του καλλιτέχνη ή του καλλιτεχνικού προγραμματισμού, με υψηλή αισθητική συνέπεια και εξειδικευμένη αντιμετώπιση βάσει της ιδιαιτερότητας και των προκλήσεων που θέτει η εκάστοτε καλλιτεχνική πρόταση. Ταυτόχρονα, η οπτική του γύρω από την επικοινωνία πολιτιστικών αγαθών διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς εκείνη συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής. Από το 2018 έως σήμερα εισηγείται στην ‘ARTENS– Σεμινάρια για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό’ το μάθημα ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ και διδάσκει ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ ως επισκέπτης διδάσκων (Professional associate-instructor) στο ‘Εργαστήριο Πολιτισμού VΙ: Θέατρο/Σύγχρονη Παραστασιολογία’ που πραγματοποιείται από την Επίκουρη Καθηγήτρια Πατρίσια Κόκκορη στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Ως κοινωνιολόγος έχει πραγματοποιήσει τη διατριβή του με επιτόπια έρευνα πεδίου στο Λιγνιτωρυχείο της Μεγαλόπολης διερευνώντας τον σιωπηρό αντίκτυπο της Κρίσης πάνω στη ζωή και την εργασία των εργαζομένων. Είναι Αριστούχος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική, την Εργασία και τις Πολιτικές Απασχόλησης στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2002 έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και έχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά, όπως η «Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών» και η «Επιστημονική Θεώρηση: Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη». Ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Καθηγητή Κοινωνιολογίας Ιορδάνη Ψημμένου τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας & Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΚΜΟΚΟΠ) και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία (Πανεπιστήμια Νιούκαστλ και Ντάραμ).