Project Description

Πολιτιστική Επικοινωνία  δια ζώσης + on line

Εισηγείται ο Άρης Ασπρούλης

Σεμινάριο Επικοινωνίας του Πολιτισμού

To Σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας που εισηγείται στην ARTENS o κοινωνιολόγος, θεατρικός συγγραφέας και Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, Άρης Ασπρούλης, θα επικεντρωθεί σε θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικά ζητήματα, εργαλεία εργασίας και τεχνικές επικοινωνίας, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους τα κατάλληλα εμπειρικά κλειδιά για να κατανοήσουν το πώς επικοινωνείται ένα έργο τέχνης, ένας καλλιτέχνης, μια καλλιτεχνική δράση, ένας καλλιτεχνικός θεσμός ή οργανισμός και ένα πολιτιστικό γεγονός. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πλήρη εικόνα για το πώς χτίζεται από την αρχή έως το τέλος η επικοινωνία μιας καλλιτεχνικής δράσης: από την κατασκευή της είδησης και τη δημιουργία της εικόνας – ταυτότητας, στη σύνταξη του δελτίου τύπου, στο στήσιμο της φωτογράφισης και την επεξεργασία των εικόνων, στην εύρεση χορηγών επικοινωνίας και στο κλείσιμο συνεντεύξεων κ.ο.κ.

  • Πώς κατασκευάζουμε μια πολιτιστική είδηση;
  • Πώς δημιουργούμε την Εικόνα μιας καλλιτεχνικής δράσης, ενός έργου τέχνης, ενός καλλιτέχνη ή ενός πολιτιστικού θεσμού – οργανισμού;
  • Πώς συντάσσουμε ένα Δελτίο Τύπου;
  • Πώς διαμορφώνουμε το «σώμα» ενός E-mail ώστε να είναι ελκυστικό στον παραλήπτη;
  • Πώς «κλείνονται» οι συνεντεύξεις, τα αφιερώματα, οι παρουσιάσεις;
  • Πώς στήνουμε μια πετυχημένη φωτογράφιση;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ video teaser και video trailer;
  • Τι πρέπει να προσέξουμε στην εγγραφή ενός ραδιοφωνικού σποτ;
  • Πότε υπάρχει και πότε πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου το target group μιας παράστασης;
  • Ποιες είναι οι ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο marketing, το promotion, το communication και το publicity;
  • Τι είναι το media shop;
  • Πώς διαχειριζόμαστε την επικοινωνία ενός πολιτιστικού θεσμού, ενός καλλιτέχνη ή ενός έργου τέχνης;
  • Ποιες στρατηγικές αναπτύσσουμε σε κάθε περίπτωση, ποια εμπόδια συναντάμε και πόσο σημαντικές είναι οι έννοιες «ταυτότητα» και «αισθητική» κατά τη μετατροπή ενός πολιτιστικού αγαθού σε προϊόν επικοινωνίας;
  • Πώς δημιουργούμε και πώς συντηρούμε τη σχέση ενός πολιτιστικού οργανισμού ή ενός καλλιτέχνη με το κοινό του;
  • Πώς εξηγείται, εν μέσω κρίσης, το φαινόμενο του πληθωρισμού των χώρων που διεκδικούν τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων και πώς αντιμετωπίζεται επικοινωνιακά το φαινόμενο αυτό;
  • Με ποιο τρόπο κατασκευάζουμε την ταυτότητα και με ποιο καταστρώνουμε το branding ενός πολιτιστικού οργανισμού;
  • Ποιες είναι οι τάσεις, οι μόδες και ποια ακόμη τα συνήθη λάθη στην επικοινωνία ενός πολιτιστικού προϊόντος;
  • Τέλος, ποια τα όπλα μας για να αντιμετωπίζουμε τις στιγμές της κρίσης (CrisisManagement);

Για να απαντηθούν σε βάθος τα παραπάνω ερωτήματα, θα δοθούν απτά παραδείγματα μέσα από τη βιβλιογραφία, ελληνική και διεθνή, αλλά και από μια μεγάλη ιδιωτική συλλογή από βίντεο και εικόνες που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ο τρόπος με τον οποίο εξετάζονται οι έννοιες που λαμβάνουν χώρα στο σεμινάριο διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς αυτή συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής. Βασικές παράμετροι ανάλυσης είναι: το αισθητικό ζήτημα σε σχέση με το αστικό τοπίο και την ψυχολογία των ανθρώπων, η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού αγαθού ως προϊόντος προς πώληση, η αλληλεπίδραση της επικοινωνίας με τα άλλα μέρη που διαμορφώνουν ένα πολιτιστικό προϊόν (όπως η Διεύθυνση Παραγωγής, η Καλλιτεχνική Διεύθυνση κ.ο.κ.), η δύναμη της εικόνας των Μέσων -και δη των Νέων Μέσων (όπως τα Social media)- και η παραδοχή ότι η σχέση μεταξύ κοινού και τέχνης δημιουργεί μια κατεξοχήν ανορθολογική αγορά στον χώρο του πολιτισμού, την οποία οφείλουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας σε κάθε ενέργεια και ανάλυση που αφορά στην Πολιτιστική Επικοινωνία.

Την τελευταία ώρα του μαθήματος φιλοξενείται ένας ειδικός καλεσμένος από τον χώρο του πολιτισμού, ο οποίος με την εμπειρία του φωτίζει πτυχές της Πολιτιστικής Επικοινωνίας οι οποίες κρίνονται ως χρήσιμες για την πλήρη κατανόηση των εννοιών και των πρακτικών που αναπτύσσονται στο μάθημα.

Καλεσμένοι με αλφαβητική σειρά είναι οι: 

Γεράσιμος Γεννατάς – Ηθοποιός
Αλέξανδρος Διαμαντής – Σκηνοθέτης & Συγγραφέας
Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – Θεατρικός Παραγωγός / Ιδρυτής του πολιτιστικού οργανισμού “Λυκόφως”
Μιχαήλ Μαυρομούστακος – Σκηνοθέτης / Οπερατέρ / Μοντέρ
Κατερίνα Μπερδέκα – Υπεύθυνη Παραγωγής & Σκηνοθέτις
Γεωργία Οικονόμου – Δημοσιογράφος / Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού News247
Ορέστης Τάτσης – Σκηνοθέτης
Κική Παπαδοπούλου – Φωτογράφος

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Δηλώσετε έγκαιρα το ενδιαφέρον σας, για να εξασφαλίσετε την συμμετοχή σας σε συγκεκριμένα σεμινάρια, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Με τη συμπλήρωση και αποστολή της παρακάτω φόρμας θα έρθουμε άμεσα σε επικοινωνία μαζί σας.

Άρης Ασπρούλης
Άρης Ασπρούλης
Ο Άρης Ασπρούλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι Αριστούχος Διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο την Κοινωνιολογία της Εργασίας, ειδικός στην Επικοινωνία του Πολιτισμού και θεατρικός συγγραφέας με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργάζεται στο ελληνικό θέατρο από το 2002 και σε διοικητικές θέσεις τα τελευταία 15 χρόνια. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εγγραφη τωρα!

Όνοματεπώνυμο*

Email*

Θέμα

Σχόλια